woensdag 13 maart 2013

Review: BOURJOIS Smoky eyes


BOURJOIS – Smoky eyes – 05 Rose Vintage



Lets have a lil fun with girly pinky make up! Onlangs heb ik dit oogschaduw trio van Bourjois gekocht. Ze hebben deze in verschillende kleuren. Ik twijfelde zelf tussen blauw en roze en geloof mij ik ben een eeuwige twijfelaar! Om wat tijd te winnen heeft mijn lieve vriendin Mayssa dan maar de kleur gekozen. And yeah she luuuuves pink and I luuuuve her!

Dit trio hoort bij de smoky eyes collectie. De bedoeling is dat je met de drie kleuren een smoky eye maakt. Want ja dames een smoky eye hoeft niet altijd in het zwart te zijn maar kan je met alle kleuren maken dat je wil! Het kenmerk van een smoky eye is dat je van een donkere kleur naar een lichtere kleur gaat naarmate je naar bovengaat. Eigenlijk is het net als rook, de basis is donkerder en het wordt geleidelijk aan lichter. Op de achterkant van het doosje staat meteen ook een ‘How to’ zodat je de smoky look kan creëren.


Achterkant met de uitleg voor een smoky look.

 Nu even mijn mening over het trio. De drie kleuren zijn allemaal glimmend en geven veel kleur af. Er zit in het doosje een kleine spons-applictator. De spons-applicators zijn op zich wel goed om kleuren aan te brengen maar ze zijn niet zo handig om te blenden/vervagen waardoor de make up minder netjes is dan met een kwast. Daarnaast is de applicator zo mini dat je hem echt moeilijk kan gebruiken. Op vlak van kwaliteit en prijs (± 11 euro) kan ik het palletje niets verwijten. Wat ik wel mat minder vind is dat alle kleuren glimmend zijn. Persoonlijk zou ik het beter gevonden hebben moest er een matte highlighter bij zitten, want shimmer over het volledige oog vind ik minder mooi.



Op het palletje tonen ze al hoe je een look kan maken. Maar je kan het palletje ook anders gebruiken natuurlijk! Ik heb de look van op de verpakking geprobeerd en vond die heel leuk staan maar wou eens wat anders tonen aan jullie. Hier heb ik de middelste kleur op het bewegend ooglid gebruikt, de lichtste kleur enkel in de binnenste ooghoeken en de donkere kleur in de creas/arcadeboog. Om de look toch wat meer ‘drama’ te geven heb ik een zwartekleur toegevoegd aan de creas en deze goed geblend. Om de look af te werken heb ik onder mijn wenkbrauw een matte highlighter aangepracht, wat eyeliner en mascara en your ready to go! 

Wat vinden jullie ervan? Hoe zouden jullie het gebruiken? Fan van Bourjois? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten